Lektury szkolne nie należą do ulubionych książek moich uczniów. Niemniej w tym roku postanowiliśmy je oswoić i przy okazji dobrze się bawić. W pierwszy dzień wiosny w mojej szkole odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego „Targi książki”. Uczniowie podzieleni na grupy wystawiali wylosowaną wcześniej lekturę na stoiskach. Rozdawali ulotki i inne materiały promocyjne. Były plakaty, wywiady, filmiki, makiety, gry edukacyjne i wiele innych atrakcji. Wszystko po to, by w interesujący sposób zapoznać z treścią lektur pozostałych uczestników targów.
Ósmoklasiści, którzy niedługo przystąpią do egzaminu, pozyskali komplety materiałów powtórkowych w postaci ulotek. Mieli również okazję spróbować swoich sił w grach edukacyjnych i quizach ze znajomości lektur.
Najlepsze drużyny zostały nagrodzone specjalnymi voucherami ufundowanymi przez Radę Rodziców. Główna nagroda to godzinna zabawa w Zoltar Arena, druga nagroda to wspólny wyjazd do kina na wybrany film, a trzecia to wspólna degustacja pizzy. Nagrodami dodatkowymi były również szóstki i piątki z języka polskiego oraz punkty z zachowania.
Pracy było bardzo dużo, ale wszystko świetnie się udało! Zespoły mocno się zaangażowały i wykazały niesamowitą pomysłowością. Bardzo trudno było wybrać zwycięzców, ponieważ poziom prezentacji był wysoki i często wyrównany.
Takie projekty są czasochłonne, jednak przynoszą dobre efekty. Na pewno warto je organizować, ponieważ niesamowicie angażują uczniów i dzięki temu najlepiej uczą.